Friday 14 November 2014

LIFE



"Bersabar lah Dengan Ujian Yang Datang"


You see i can smile? but u doesnt see my pain . I love to smileeee this is because smile can hide all my pains and all my sadness.*sorry with this sulks english!

There are too many challenges that i have been face through this year.  YESS, TOO MANY! wahaii hati mohon sado pleasee! Wahai hati mohon kuat pleasee! Wahai hati mohon sabar pleasee!


* Dah terlalu banyak yang aku pendam. Dah terlalu banyak yang aku simpan. Tinggal tunggu masa jer nak meletup dah nie. okay dh macam molten lava cake pizza hut. k tetibee. haha. okay forget it! Until now, aku masih boleh sabar lagii, yess i admit sometimes kesabaran i nie tak tinggi pun. I pun manusia jugakkk and bukan robot yang takde any feelings okahhyy! But, alhamdullilah sebab i masih boleh bersabar dengan ujian-uijian yang mendatang ini. Keep prays and Allah are always with me! And i know, ujian yang kita dapat nie berdasarkan kemampuan kita. InsyaAllah, one day everything will be okahhyy!

* Kau kutuk aku , kau bukak aib aku ? But, sampai sekarang aku boleh sabar dengan kau. Aku diam. Aku buat- buat tak tau jer. Mungkin , kau dah "PERFECT" sangat kat mata manusia  And pleaseee ! jangan menilaai seseorang tu melalui luaran dia! For example, kau nampak dia nie keluar jalan-jalan tak pakai stokin, so kau terus anggap dia nie jahat. Then, kau nampak dia pakai tudung singkat atas dada, kau terus jugak chop dia jahat !!  Hello girls and boyss! Iman seseorang tu bukan diukur dari luaran okayyy! Please open minded sikit your mind tu ! susah jugak kalau manusia yang anggap diri dia nie perfect sentiasa and baik sentiasa. Hanya tuhan jer yang tahu semuanya!


* Kau ingat semua orang jahat kat luar sana tu akan jahat selama-lama lama nya keee? kau ingat orang yang baik tu akan baik selama lama lamanye ke? mungkin ada and mungkin takde  right. Semuanya bergantung atas diri masing-masing. Just i nak ingatkan kat semua pembaca-pembaca blog i nie,  supayaa jangan terlalu cepat nak judge seseorang tu okkay! 


P/S: Jom sama-sama muhasabah diri ini :) Jumpa di segmen akan datang ! Byee semua and have a nice dayy !!

No comments:

Post a Comment